Novosti, Ubuntu 8.04 Hardy Heron i Blender 2.45
Страна 1 of 1
Novosti, Ubuntu 8.04 Hardy Heron i Blender 2.45
Blender 2.45 (uz Hardy Heron) nije prijava problema, samo par komentara
Uz novu verziju ubuntu-a došao je Blender 2.45
Pošto se u poslednje vreme aktivno bavim 3d animacijama (konkretno renderovanjem istih), pomno sam pratio razvoj verzije 2.45 i verzije 2.46 koja je još u RC fazi.
Inače, novi blender ima mnogo novih zanimljivosti.
Mnogi bagovi su otklonjeni i nešto koda za sortiranje vertex-a u mesh-evima i mnoge druge interne funkcije su optimizovane.
Po meni, najveći doprinosi su bili na polju skripti (python) kojima se proširuje funkcionalnost blendera.
Mene lično, najviše interesuju import i export skripte, kao i shader funkcije pisane u python-u i GL SL-u.
Najpopularniji formati za import u blender su i dalje .3ds, .lwo i .obj
Dosta toga novog je učinjeno na tom polju, ali svi imaju jednu veliku manu, naime, ne rade sa kamerama i svetlima, a ni animacija im nije jača strana (konkretno ovi formati je praktično ne podržavaju).
Zato se zajednica blender razvojnog tima okrenula nekim novim formatima, kao što je .nif (koji radi posebni razvojni tim usmeren na editore za igre kao što je morrowind ili civilizacija 4), takođe, tu su 2e varijante collada formata, koje čak imaju podršku (kakvu-takvu) za animaciju, ali ništa novo nije urađeno od juna prošle godine i oseća se u priličnoj meri zastoj na tom polju.
Jedan od alternativnih formata koji radi sa svetlima i kamerama, tj. čije import skripte uglavnom uspevaju da importuju te objekte je vrml 2.0
pošto mi je ovo bilo zanimljivo, a kako su stare batch skripte bile neprilagođene novoj arhitekturi blendera, lično sam izvršio neke modifikacije i dodavanje funkcionalnosti, tako da sada postoji nova vrmlbatch skripta koja uspeva da importuje animaciju sa svim tipovima objekata (u većini situacija, ali nažalost ne u svim) kao pojedinačne scene za svaki frejm u Blender.
skripta se zove markovrmlbatch.py i okačiću je zajedno sa ovom porukom.
Ostale novosti uopšteno vezano za blender su filmovi koji se pripremaju (a u potpunosti su urađeni u blenderu), kao i dosta novog rada na game engine-u i node - editoru.
evo nekih zanimljivih linkova:
http://www.blender.org/features-gallery/movies/
http://www.blender.org/features-gallery
Uz novu verziju ubuntu-a došao je Blender 2.45
Pošto se u poslednje vreme aktivno bavim 3d animacijama (konkretno renderovanjem istih), pomno sam pratio razvoj verzije 2.45 i verzije 2.46 koja je još u RC fazi.
Inače, novi blender ima mnogo novih zanimljivosti.
Mnogi bagovi su otklonjeni i nešto koda za sortiranje vertex-a u mesh-evima i mnoge druge interne funkcije su optimizovane.
Po meni, najveći doprinosi su bili na polju skripti (python) kojima se proširuje funkcionalnost blendera.
Mene lično, najviše interesuju import i export skripte, kao i shader funkcije pisane u python-u i GL SL-u.
Najpopularniji formati za import u blender su i dalje .3ds, .lwo i .obj
Dosta toga novog je učinjeno na tom polju, ali svi imaju jednu veliku manu, naime, ne rade sa kamerama i svetlima, a ni animacija im nije jača strana (konkretno ovi formati je praktično ne podržavaju).
Zato se zajednica blender razvojnog tima okrenula nekim novim formatima, kao što je .nif (koji radi posebni razvojni tim usmeren na editore za igre kao što je morrowind ili civilizacija 4), takođe, tu su 2e varijante collada formata, koje čak imaju podršku (kakvu-takvu) za animaciju, ali ništa novo nije urađeno od juna prošle godine i oseća se u priličnoj meri zastoj na tom polju.
Jedan od alternativnih formata koji radi sa svetlima i kamerama, tj. čije import skripte uglavnom uspevaju da importuju te objekte je vrml 2.0
pošto mi je ovo bilo zanimljivo, a kako su stare batch skripte bile neprilagođene novoj arhitekturi blendera, lično sam izvršio neke modifikacije i dodavanje funkcionalnosti, tako da sada postoji nova vrmlbatch skripta koja uspeva da importuje animaciju sa svim tipovima objekata (u većini situacija, ali nažalost ne u svim) kao pojedinačne scene za svaki frejm u Blender.
skripta se zove markovrmlbatch.py i okačiću je zajedno sa ovom porukom.
Ostale novosti uopšteno vezano za blender su filmovi koji se pripremaju (a u potpunosti su urađeni u blenderu), kao i dosta novog rada na game engine-u i node - editoru.
evo nekih zanimljivih linkova:
http://www.blender.org/features-gallery/movies/
http://www.blender.org/features-gallery
Similar topics
» Blender Model
» Blender SuperKart
» I have created a new blender import script for importing vrml files
» Blender SuperKart
» I have created a new blender import script for importing vrml files
Страна 1 of 1
Permissions in this forum:
Не можете одговорити на теме у овом форуму
|
|